Samen groeien

WRR: ‘Werken in het onderwijs is intensief’

Werken in het onderwijs wordt steeds intensiever, signaleert de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). ‘Een leerkracht in het basisonderwijs staat nog steeds hetzelfde aantal uren voor de klas, maar heeft er veel taken bij gekregen. Zoals administratie, het omgaan met heel veel verschillende kinderen en, niet te vergeten, de steeds mondiger wordende ouders.’
Ook hebben leerkrachten weinig mogelijkheden hun werk zelf in te richten. En te weinig grip op het werk houdt deels verband met de toenemende aantal burn-outklachten’, stelt de WRR.


Dus: zwaarder werk tegen een relatief lage beloning. De overheid moet dit werk daarom anders gaan ‘waarderen, organiseren en financieren’.

Bron: Onderwijsblad (AOb)

Recente berichten

Blog Mark van der Pol

Klopt ’t of werkt ‘t?

In gesprek met leerkrachten en directeuren, binnen en buiten BasisBuren hoor ik regelmatig dat men soms moeite heeft met de formats die we in het onderwijs hanteren. Die dingen invullen is ooit afgesproken, dus dat doen we dat netjes en op tijd. Wat we doen klopt dan met wat we hebben afgesproken? Maar werkt het ook?
Lees verder

Contact

BasisBuren

  • De Wetering 3
  • 4021 VZ Maurik
  • Telefoon:
  • 0344-691177
  • E-mail: info@basisburen.nl